Tuesday, February 15, 2011

SALAM MAULIDUR RASUL TETAPI VALENTINE DI SOKONG

Aku ucapkan selamat menyambut Hari Mulia Malidur Rasul kepada semua saudara seagamaku. Dah ramai yang mengucapkan ucapan ini, dan aku pun tak naklah terlepas dari menjadi salah seorang yang mengingati Hari Kelahiran Baginda SAW ni.

Namun malam tadi, aku terdengar satu berita yang agak mengejutkan. Seorang dari para pimpinan dan menjawat jawatan yang agak terkenal, membuat kenyataan yang memang bertentangan dari ajaran agama. Adakah patut beliau katakan, Tak salah sambut Hari Valentine, saya dan isteri saya pun sambut, makan bersama, menari bersama dan banyak lagilah bersama. Tapi tak ada pula buat dosa.


Begitu cetekkah pemikiran seorang yang berpelejaran sehingga ke luar negara ini? Tapi tak apalah, kalau pemuda-pemudi yang mengikut ajaran ni, awak tanggunglah semua dosa-dosa yang terpengaruh dengan kata-kata yang tidak bertunjangkan akal pemikiran agama itu. Dan nanti kalau lahir pula anak luar nikah, aku harap, sudi-sudilah engkau ambil dan pelihara mereka. Jangan pula pandai berkata dan nanti sunyi beribu bahasa.

Entahlah dengan dunia dan keadaan di Malaysia sekarang ni. Adakah akan terjadinya seperti di Mesir baru-baru ini?

2 Comment:

fatynadia said...

salam maulid nabi :)

♥ eyka elisha ♥ said...

lolz.pe pnye sttment die wt tuh..
alahai..laen kli pk dlu sblum ckp T____T
salam maulidur rasul =)