Monday, February 28, 2011

BLOG ITU SEBUAH NEGARA YANG ANDA

Anda yang berhak sambung tajuk entry ni. Sebab anda (khususnya para blogger) sendiri yang memimpin.

Blog itu negara kita. Kita pemimpinnya. Kita presiden dan kitalah berkuasa mutlak ke atas negara ini. Dari blog inilah salah satu cara untuk kita terapkan nilai kepimpinan. Macam mana kita menguruskan blog kita. Bukan mudah, bukan hanya dengan menulis sesuka hati.

Kalau kita nak pergi melancong ke luar negara, negara yang manakah lebih akan kita  pilih untuk pergi? Negara yang bermasalah, berperang (Melancong ok, jihad lain cerita)? Mesti negara yang aman, makmur, dan rakyatnya amat mesra. Begitu juga "negara" kita ni. Kita nak tak negara kita ni berperang dan asyik berlaku bermacam-macam masalah. Tak nak kan?

So, binalah negara kita agar aman, sentosa dan permai supaya sentiasa menjadi bualan pada semua negara dan juga rakyat negara yang lain. Tapi jika korang seorang yang mahukan negara yang yang sentiasa berperang, tak apalah kan. Almy tak halang pun. Macam negara dalam Red Alert.
Pilihlah negara mana yang anda hendak pergi (^_^)

Negara kita, kita sendirilah yang menentukan coraknya. Tapi mahukah korang hidup dalam negara yang "corrupt". Yang rasuah dan tak stabil (fraudclick dll), yang masalah politik (perang sesama blogger) dan sebagainya. Korang lebih arif, nilailah sendri.

P/S 3 * Kepada blogger yang mengetengahkan isu politik, Almy harap lu tak terasa. Gua tau lu selalu datang blog gua. Thanks tau. Gua cakap yang masalah politik tu cuma kiasan. Gua pun layan politik lu (^_^)

0 Comment: