Monday, February 14, 2011

BBC NEWS PAPARKAN BERITA MENENTANG VALENTINE

Masihkah anda ingin menyambut Valentine? Entry ini di tujukan khusus untuk semua golongan remaja Muslim. Mungkin dah ramai dan banyak yang menyebut tak elok sambut Valentine ni. Haram sambut Valentine. Namun semua masih buat tak tahu dan anggap ianya sesuatu yang remeh. Sedar tak korang, sebab hari valentine yang entah apa-apa ni lah, banyak kes tidak bermoral berlaku.

Seks bebas, pastu khalwatlah, then tunggu 8 9 bulan lagi, keluarlah seorang bayi yang tidak berdosa dan dibuang di tepi jalan dan di tepi longkang. Asalnya aku memang malas dah nak tegur pasal sambutan hari v ni. Tapi apa yang mendorong aku, media luar negara yang cukup terkenal, BBC News pun boleh ketengahkan isu ini.

Dalam berita itu, mereka mengetengahkan kata-kata Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz sdari Jabatan Pembangunan Islam. Tambahan lagi, beliau berkata ini bukan isu budaya barat atau timur. Tapi ianya bercanggah dengan tuntutan agama. Jika ia dari budaya timur sekalipun, ia tetap akan dilarang andai melanggar syariat agamaa.

Namun begitu, masih juga tercatat sedikit berita yang mencacatkan kat bawah berita tu. "But not all Malaysian Muslims agree with the campaign, with some saying Valentine's Day is harmless." Maksudnya, Tapi tidak semua Muslim Malaysia menyokong kempen itu dengan mengatakan hari v tidak merbahaya"

Akhir kata, nilailah sendiri. Semua dah besar dan boleh buat anak dah kan. Nasihat pun bukan masuk telinga.

0 Comment: