Sunday, February 6, 2011

GADIS GEBU TAWARKAN KHIDMAT SEKS

Itulah berita utama yang dibawakan oleh Harian Metro hari ni. Aku lambat sikit baca paper hari ni, maklumlah cuti, jadi rasa macam malas segala-galanya. Berbalik kepada berita Metro, wartawan Metro Ahad mendedahkan segelintir remaja perempuan yang menggunakan kecantikan dan kegebuan mereka untuk mencari duit.

Apa yang mengejutkan, mereka ini bukanlah dari golongan yang tidak terpelejar, malah hampir kebanyakan mereka adalah lepasan kolej yang berpelajaran yang tinggi. Tetapi mengapa jalan begitu yang mereka pilih? Ada salah seorang dari mereka cakap, dia ingin mengumpul duit dengan cara ini dan satu hari nanti akan mulakan perniagaan hasil dari duit kerja sekarang ni.



Apakah begitu ceteknya pemikiran sebegini? Mungkin aku tak faham masalah kegawatan yang dialami mereka, tetapi aku juga selalu kekurangan wang ringgit. Tapi tak tergamak aku nak lakukan perbuatan sebegitu. Kalau menggunakan duit haram untuk jalankan bisnes yang halal, ia tetap akan menjadi haram, sebab sumber asalnya sudah haram. Kalau salah, betulkan.

Andai ada antara mereka yang terbaca entry ini, aku bukan nak menghina, cuma masih banyak lagi cara untuk cari duit yang halal. Tiada perkara yang mudah untuk kita perolehi. Kalau mudah kita dapat, mudah juga ia akan hilang. Apa yang ingin korang bagi kat suami nanti? dan apa yang akan korang ceritakan kat anak-anak nanti?

Mahukah korang lihat anak-anak kita jadi sebegitu juga?

1 Comment:

ikeen said...

subhanallah... T_T