Monday, February 21, 2011

AKU TERDIAM SEKETIKA

Aku dah lama nak kongsikan cerita ni dengan pembaca semua. Satu malam, lewat malam la, dalam pukul 1.30 pagi ke atas. Tengah aku layan satu drama best kat satu siaran tv ni, cerita yang agak islamik la. Entah kenapa aku tiba-tiba ja rasa berminat untuk ketahui penghujung cerita tersebut.

Walaupun aku tahu itu cuma ulangan, tapi bagi aku mungkin tak, sebab aku tak tengok lagi. Apabila sampai ke tengah cerita, dan bolehlah dikatakan peringkat klimaks cerita, tiba-tiba iklan pula. Kacau stim betullah..


Aku kembali terdiam, bila mana iklan yang keluar hampir beginilah bunyinya : Dapatkan ***** untuk besarkan payudara anda. Dapatkan juga ****** merapatkan perempuan punya dan buatkan suami anda gembira.. Lebih kurang begitulah bunyinya.

Apa yang buatkan aku terkelu, sebab dalam menyiarkan cerita yang bercirikan islamik ni, keluar pula iklan yang boleh menghilangkan keislamikan tadi. Boleh terangsang orang yang terbayang-bayang. Akhirnya, syaitan pula masuk jarum.

Tolonglah letakkan iklan yang sesuai dengan cerita. Ini mungkin menyentuh sensitiviti penonton. Tolong eh..

6 Comment:

Apiz said...

betul2...iklan2 ni kadang2 yang pelik2 ada....

yui92 said...

huahua betul2.. lagi satu iklan pad... terang2an je sekarang niyh

Almy said...

@Mohd. Hafiz bin Abdul AzizA'ar..baru nak jadi alim dan insaf, tba ja dh jadi jahat balik :P

Almy said...

@yui92Haha..itu aku no komen.. Org beli pad pon selamber jer bwa kuar dari kedai.. Kalau dulu ada gak plastik hitam, tapi sekarang, apa pun xda...

hazari. said...

haha. betul betul. kalau ade anak kecik, susah kalau anak tuh tanye macam2

Almy said...

@hazari.Hehe,,itu memang susah..anak2 memang dh lg pandai dari parents skrag ni..