Monday, August 30, 2010

Details dan Gambar Nissan GT-R 2012 Terbaru Bocor

GT-R (2011 JDM) 2012 dalam peringkat terakhir pra-pelancaran dan pihak yang tertentu telah menerima tips daripada sumber yang dekat dengan Nissan berhubung GT-R terbaru. Nissan telah mengeluarkan versi terbaru GT-R untuk tahun 2012 dan pihak tertentu mendapat gambar dan details yang bocor mengenainya.

 Didatangkan dalam dua warna utama..


 Downforce dan drag coefficient..


 
 Revisi terhadap model 2012 itu termasuk bumper hadapan baru dengan LED untuk siang hari, diffuser belakang baru dengan lampu belakang diffuser. Keberkesanan aerodynamic juga dipertingkatkan dengan drag coefficient hanya 0.288. Downforce juga telah ditingkatkan sebanyak 10 persen.

Kereta boleh didapati dalam dua warna baru, satu hitam dan satu lagi biru.


5 Comment:

Anonymous said...

drag coefficient tu pe...

Almy said...

Aduhh....soalan yg susah cmni dh dtg,,, bkn sush nk jwb, tp susah nk explen... Ok la, camni la aku jwb na, klau tak fham n silap gak, mnta maaf la eh...

Drag Coefficient (DC) ni dalam bahasa mudahnya rendah DC ni, maka rendahlah penggunaan minyaknya atau bahan api...

Mengurang kan DC ni juga akan membantu mempercepatkan kereta mencapai top speed,

Selalnya, DC bagi kereta sekarang ni antara 0.30 dan 0.35...

FiRd Sulphureus said...

hahaha...
baik pakai gas...xyah pening2...
ko fed up ke dgn soalan aku...
kalo x...
banyak la lg aku akan tanye...lalala~

Almy said...

ko tnya la apa2 pon, aku xtaw aku buatpala taw,,,hahaha...

EzzEddin said...

hangkat sejibik cun neh..
ko tahu berapa harga neh bro??