Monday, March 15, 2010

Kucing Yang Menakjubkan




Dah dua hari aku tak update blog aku ni, mgkn lepas ni aku akan update 3 hari sekali, sbb aku still perlukan masa untuk mencari yang terbaru ketika berkongsi kehidupan selari dengan title blog aku ni.. Mula merapu dh ni.. =p

Ok lah, post aku kali ni nak ceritakan sikit sal kucing. Agak2 korang la an, apa yg korang tak tahu pasal kucing ni,, Hehehe, kat sini aku nak ceritakan kenapa kucing boleh makan anak-anak dia sendiri. Haaa, ini la berita terbaru yang aku dapat dari seorang member aku.

Selalunya yg si bapa kucing ni suka makan anak dia sendiri, bukan sebab dia lapar, tapi ada sebab lain. Lumrahnya setiap kucing akan ada tompok2 kat badan dia sendiri, dan sebab tompok ni la anak kucing ni akan di makan oleh bapak nya sendiri. Kenapa?

Sebab utamanya, bapa kucing akan mengira dan memastikan tompok-tompok kat anak dia adalah tompok2 yanga ada kat diri dia. Kalau tompok itu lain, maknanya anak tu bukan anak dia, dan pastinya emak kucing tu telah curang kat suami dia. kiranya tompok ni jadi lebih kurang macam DNA la. Hahaha, pelikkan.. Pandai sains kan bapa kucing ni, sebab bukan calang-calang orang boleh kaji DNA..

Tambahan lagi, si bapa ni tak akan makan anak yang betina, tapi cuma yang jantan ja. Agak-agak la kan, macam mana la rasa anak dia an. Ada rasa macam makan kambing golek tak?
Tapi kesian kat anak yg tak bersalah tu kan, tak pasal-pasal kena bunuh, ni mesti sebab si bapa ni takut malu sebab ada anak jantan lain n tak nak anak dia tuntut harta-harta dia. Sebab tu la jantan je yg kena bunuh... Anak betina kan tak leh waris harta..

Kalau di fikirkan, logik la juga, sbb bkn semua bapa kucing yang makan dan bunuh anak dia. Kat rumah aku, bapa kucingnya penyayang dan peramah lagi tu. Boleh bermanja-manja lagi dgn anak-anak dia. Tambah-tambah dengan tuan dia sendiri, lagi la dia manja, tapi tu pun time lapar, kalau time kenyang, langsung tak nak tegur. Huhhhhhh!!!!!

2 Comment:

nanuza said...

comel la meowto..

Nafisa81 said...

comelnyer...tdo polok2