Saturday, May 15, 2010

Sikap Kawan AKU Yang Tiada Pada Korang

Aku minta maaf bagi yang terasa andai artikel atau post aku ni menyentuh bahu dan hidung individu tertentu. Ok, malas nak berpanjang lebar mukaddimah, aku ceritakan sedikit sebanyak pengalaman yang aku telah lalui bersama semua sahabat mahupun kawan-kawan..

1.   Sikap rakan aku meluahkan perasaan,
          Kali pertama meluahkan  - "Aduhhhh, assignmet tak siap lagi"
          Aku menenangkan          - "Relax la, bukan banyak pun"

         Luahan yang sama kali ke 4  -"Aduhh, assignment tak siap lagi la"
         Aku menenangkan lagi         - "Dah tau tak siap, buat la, mengadu kat aku bukan boleh siap"

        Luahan seterusnya       -  ".............................."
        Aku kembali tenang     -  "Dah malas nak luah kot :-p "

2.  Menterjemahkan loghat Selangor ke Utara,
       "KO PEHAL?" Diterjemahkan ke loghat utara  "HANG PASAI??"

3.  Panggilan terhadap datuk dan nenek.
       Datuk     -  Nenekman.
       Nenek    -  Nenekwoman.

4.  Bertumbuk hanya kerana Pasukan Bolasepak kegemaran kalah >> :-(

5.  Bergaduh dengan awek, terus lari kolej... :-p
    

0 Comment: