Wednesday, December 15, 2010

TAHNIAH! MALAYSIA MESTI TERUSKAN USAHA

Pertama sekali, Almy ingin ucapkan tahniah kepada pasukan bolasepak Malaysia yang berjaya membelasah Vietnam 2-0 pada perlawanan separuh akhir pertama. Setelah melalui perjalanan yang agak sukar ke pusingan separuh akhir, akhirnya Malaysia mula menunjukkan taringnya untuk merampas kembali takhta.

Walaupun perjuangan di pusingan separuh akhir belum berakhir dan belum dapat dipastikan semada Malaysia akan layak atau tidak untuk ke perlawanan akhir Piala Suzuki AFF, namun perlawanan malam ini memberi harapan baru untuk Malaysia ke perlawanan akhir nanti.


Kepada pasukan Malaysia, teruskan perjuangan anda dan jangan hampakan ribuan peminat sukan bolasepak Malaysia. Terus capai kemenangan di perlawan separuh akhir kedua nanti untuk terus melonjakkan pasukan dalam perlawanan akhir nanti.

Malaysia pada malam ini, pada separuh masa pertama agak tercari-cari rentak untuk mengawal posisi diatas padang. Hampir menjatuhkan semangat penyokong pada separuh masa pertama. Namun, semangat penyokong setia bolasepak Malaysia kembali terubat apabila Malaysia mendahului Vietnam dengan jaringan 1-0 yang dicetuskan oleh Safee Sali yang berjersi nombor 10.

Harapan mendapatkan tempat yang selesa kian bertambah apabila Safee Sali melengkapkan kemenangan ke atas Vietnam dengan menambah sebiji lagi gol. sekaligus menjadikan Malaysia 2, vietnam 0. Malaysia harus menambahkan prestasi pada pusingan separuh akhir kedua sabtu ini. Dari Almy, tahniah dan teruskan perjuangan untuk menobatkan Malaysia sebagai juara Piala Suzuki tahun ini.

1 Comment:

Solihin Zubir said...

tahniah malaysia..
jgn hangat2 tahi ayam suda...