Thursday, April 1, 2010

April Fool Yang Dingin

Yang terbaru ketika berkongsi kehidupan kembali... Firstly, aku baru je habis buat research pasal Andalusia. Aku yakin semua orang tahu sal andalusia ni. Mulanya, orang-orang Islam sangat berkuasa kat situ, namun di sebabkan cuai kat ajaran agama, Islam terus 'down' xnaik2 dah kat situ.

 Apa kena mengena Andalusia dengan April Fool ni? Haa.. Sejarah April Fool ni bermula apabila umat Islam kat Andalusia ni di buang dari sana. Jap2, Andalusia dengan Sepanyol ni sama je la.. Mungkin banyak yg sebut Sepanyol, bukan Andalusia..

Dulu, jujur la aku cakap, aku pun sambut juga april fool ni, tu pun sebab tak tahu apa sejarahnya.. Then, aku dapat tau, terus aku tak sambut n sapa-sapa yang nk kenakan aku pada hari 1 April, terus je aku lempang n sepak kepala dia.. Haha (Tu pun kalau yang bawah2 aku la, yang ganas buat kt aku, aku diam je la..)

Tapi, sekarang aku dah mula nampak, sambutan april fool dah tak lagi ada seri, dan aku juga tumpang gembira dengan kehilangan seri april fool ni. Ini menunjukkan yang komuniti kita semakin faham dan sedar apa makna serta maksud April Fool yg sebenarnya.. Tahniah untuk korang yang tak sambut April Fool~

Lagi, bukan ada kebaikan pun sambut april fool yg bangang ni, tambahkan sakit hati dan dosa je.. Dah la dosa yg sebelum ni tak tertaubat-taubat lagi. Orang yg di april fool kan lagi la sakit hati kena main dan di ayam-ayamkan oleh korang. Aku tumpang gembira kat sini, kat blog aku ni sebab april fool akan pupus terus dari mata dan ingatan manusia.. HAHAHAHAHA~~~ 

Tapi,aku still musykil dengan satu benda la.. Sapa yg mengasaskan april Fool ni? tak mungkin la lepas orang Islam di letupkan dalam kapal, terus serta-merta diorang declare hari tu adalah April Fool.. Musykillll... Sebabnya, dalam kebanykan sejarah Islam, tak tertulis pula yang hari tu di gelar April Fool.. Aku rasa ni mesti kerja manusia sebaris dengan Darwin.. Hahahaaaaa..ha..

Kalau di April Fool kan camni, apa akan jadi?

1 Comment: